قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره


قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

چندین سال است که نسل جدیدی از پنجره‌ها، به نام پنجره دوجداره، با استفاده از پیشرفت‌های علم و تکنولوژی وارد بازار شده‌ و به ساکنان امکانات بیشتری از جمله آسایش و آرامش را ارائه می‌دهند. این نوع پنجره علاوه بر عایقی بودن در برابر صدا و حرارت، به طور قابل توجهی از انتقال صدا و هدر رفت انرژی در ساختمان جلوگیری می‌کند. قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

پنجره دوجداره نقش مهمی در بهبود چشم‌انداز، تهویه، زیبایی فضا و نورپردازی محیط ایفا می‌کند. در نتیجه، شرکت پنجره شهر به شدت توصیه می‌کند که نقش پنجره‌ها را در محیط کار و زندگی به‌طور جدی درنظر بگیرید و هنگام خرید و انتخاب آن‌ها، با دقت کافی عمل نمایید. آگاهی کامل از اجزای پنجره دوجداره نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در این مقاله، به معرفی این اجزا پرداخته‌ خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

انواع پنجره دوجداره

برای شناسایی پنجره، معیارهای متعددی وجود دارد. پنجره به عنوان یک محصول ترکیبی از اجزا و قطعات مختلف مانند پروفیل (فریم)، شیشه، یراق آلات و غیره استفاده می‌شود. این قطعات با هم ترکیب شده‌ و پنجره نهایی را تشکیل می‌دهند. ما قصد داریم انواع مختلف پنجره را با توجه به این قطعات مختلف دسته‌بندی نماییم.

پروفیل (فریم پنجره)

زمانی که افراد در مورد انواع پنجره‌ها صحبت می‌کنند، اصطلاح “پروفیل” به عنوان قسمت اصلی فریم پنجره مدنظرشان قرار می‌گیرد. این فریم‌ها در انواع مختلف چون چوبی، آهنی، آلومینیومی و UPVC (پلی‌وینیل کلراید) موجود هستند. امروزه، پنجره‌های دوجداره ساخته‌ شده‌ از آلومینیوم و UPVC به دلیل کارایی بسیار بالا و مقاومت در برابر عوامل محیطی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شیشه پنجره

شیشه پنجره با انواع مختلف و رنگبندی‌های متنوع در نمونه‌های تک و دوجداره عرضه می‌شود.

یراق آلات

یراق‌آلات بیشتر به نحوه باز و بسته‌ شدن پنجره ارتباط دارد. این اجزا به شیوه‌های مختلف کشویی و بازشو طراحی می‌شوند و به‌عنوان قسمت‌های اصلی پنجره محسوب می‌شوند. همچنین، قطعات جزئی دیگری نیز در این ساختارها وجود دارد.

انواع پروفیل پنجره دوجداره

در زیر به بررسی انواع پروفیل پنجره می پردازیم:

پنجره دوجداره upvc

پنجره دوجداره UPVC از جنس پروفیل‌های عایق UPVC تشکیل شده‌ و به عنوان یکی از پنجره‌های دوجداره محبوب محسوب می‌شود. این نوع پنجره با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارد. این پنجره‌ها با ابعاد استاندارد تولید می‌شوند و تولید آن در ابعاد بزرگتر به محدودیت‌هایی می‌خورد. UPVC از جنس پلاستیک فشرده با ترکیب مواد روان‌کننده‌ای تشکیل شده‌ است که انعطاف پذیری آن را افزایش داده است.

این مواد به عنوان عایق قوی در برابر گرما، سرما و صدا عمل می‌کنند. بنابراین، پنجره‌های ساخته‌ شده‌ از پروفیل UPVC درست و استاندارد طراحی و تولید شده‌ و همچنین نصب و اجرای مراحل اندازه‌گیری به درستی انجام شود، به طور کامل عایق و اثربخش خواهند بود. با توجه به مزایای بیشمار، پنجره‌های دوجداره UPVC از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع پنجره دوجداره به شمار می‌آیند که اخیراً در صنعت ساختمان‌سازی به کار گرفته‌ می‌شوند. قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

پنجره دوجداره آلومینیومی

برای ساخت این نوع پنجره از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود، برای داشتن یک پنجره عایق و استاندارد از آلومینیوم ترمال بریک استفاده می‌شود که به دلیل وجود تیغه پلی آمید در بین پروفیل، مانع از ارتباط هوای بیرون و داخل می‌شود. از آنجایی که فلز آلومینیوم دارای از بین می‌رود و نوع دیگر پنجره آلومینیومی نرمال می‌باشد که فاقد تیغه پلی آمید است و از عایق بندی پایین‌تری برخوردار خواهد بود.

برای تولید این نوع پنجره از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود و با استفاده از آلومینیوم ترمال بریک برای داشتن یک پنجره عایق و استاندارد بهره می‌برد. وجود تیغه پلی‌آمید در بین پروفیل از ارتباط هوا بیرونی و داخلی جلوگیری می‌کند. بخاطر خاصیت از بین رفتگی فلز آلومینیوم و ترمال بریک، این پنجره دوجداره آلومینیومی از عایق بندی قوی‌تری برخوردار است.

شیشه پنجره

برای بهترین انتخاب پنجره، مروری بر انواع شیشه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

شیشه ساده فلوت

شیشه فلوت، نوع ساده‌تر و پرکاربردتری از شیشه است که در پنجره‌ها به کار می‌رود. این شیشه با ضخامت‌های مختلف از ۲ تا ۲۰ میلی‌متر تولید و استفاده می‌شود، اما معمولاً ضخامت ۴ تا ۸ میلی‌متر در ساختمان‌ها به کار می‌رود.

شیشه رفلکس (شیشه آینه ای)

این نوع شیشه دوجداره از یک لایه ساده و یک لایه شیشه رفلکس تشکیل شده‌ است، که لایه شیشه رفلکس باید به سمت بیرون قرار گیرد. این شیشه از نفوذ نور خورشید شدید جلوگیری می‌کند، اما یک ایراد آن این است که در طول روز داخل ساختمان تاریک و ناپیدا می‌شود ولی در شب نمایان می‌شود. قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

شیشه مشجر (طرح دار)

این نوع شیشه معمولاً برای ایجاد حالت حریم خصوصی و پنهانی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. شیشه مشجر (مات) با طرح‌های متنوع تولید و عرضه می‌شود.

شیشه سکوریت

این نوع شیشه برای مناطق پرخطر و با تردد بالا مناسب است و دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، گرما و سرما می‌باشد. در صورت شکستن‌، شیشه سکوریت به صورت خرد شده‌‌ نمی‌افتد و به جای تکه‌های بزرگ و خطرناک، به شکل تکه‌های کوچک گسیل می‌شود.

شیشه لمینت

شیشه لمینت یک نوع شیشه نشکن است که لایه‌های تلق‌مانندی دارد و این لایه موجب می‌شود که در صورت شکستن‌، تکه‌های شیشه به یکدیگر چسبیده و به طلق بچسبند. قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

یراق آلات پنجره

یراق آلات بازشو، یک جنبه قابل توجه در طراحی پنجره‌های مدل بازشو است. نحوه باز و بسته شدن پنجره، بسته به کاربری فضا، سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی، حالت‌های مختلفی را به خود می‌گیرد.

انواع یراق بازشو

  • تک حالته: باز و بسته شدن در یک جهت و به صورت افقی است.
  • دوحالته: باز و بسته شدن به صورت افقی و عمودی.
  • کشویی: به صورت ریلی در دو جهت چپ و راست.
  • آکاردئونی: جهت استفاده در فضاهایی با عرض زیاد و بازوهای تاشو در محور افقی.
  • کلنگی: به صورت عمودی باز بالا به پایین یا بالعکس تا 45 درجه.
  • محوری: مناسب برای پنجره‌های دایره‌ای و بازشو حرکت 180 درجه حول یک محور به صورت عمودی یا افقی.
دستگیره درب و پنجره دوجداره

یکی از اجزای حیاتی و پرکاربرد در زیرساخت درها و پنجره‌های دوجداره، دستگیره‌ها می‌باشند. انتخاب درست دستگیره برای پنجره دوجداره نه تنها به جنبه زیبایی کمک می‌کند، بلکه به دوام و عمر مفید پنجره و سیستم اسپانیول آن نیز تأثیرگذار است.

اسپانیولت پنجره دوجداره

در دنیای یراق آلات پنجره دوجداره، سیستم قفل درب و پنجره یا همان اسپانیولت یک نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. این اصطلاح گاهی به عنوان قفل درب نیز شناخته می‌شود. آلیاژ مورد استفاده در ساخت اسپانیولت معمولاً تاثیر مستقیمی بر کیفیت پنجره دوجداره دارد. استفاده از یراق با کیفیت پایین می‌تواند منجر به افت کارایی اسپانیولت و افزایش فشار بر دستگیره‌ها شود. اسپانیولت‌ها از برندهای مختلفی بهره می‌برند، اکثراً از کشورهایی نظیر ترکیه یا آلمان وارد می‌شوند. در این میان، نوع آلمانی به دلیل ویژگی‌های دو زبانه‌ای که دارد، از نظر امنیت و کیفیت به عنوان یک گزینه برتر شناخته می‌شود.

اسپیسر شیشه

در ساخت درب و پنجره دوجداره upvc، از اجزایی به نام اسپیسر یا فاصله‌گذارها استفاده می‌شود که در صنعت ساختمان کاربردهای گسترده‌ای دارند. اسپیسر پنجره یک قطعه است که دو قاب شیشه‌ای را در یک پنجره دوجداره از هم جدا نگه می‌دارد و فضای بین آنها را به عنوان یک محیط محافظت شده برای گاز آزگون حفظ می‌کند. قیمت پنجره و اجزای پنجره دوجداره

زبانه قفل پنجره دوجداره

زبانه قفل یکی از اجزای اساسی یراق‌آلات پنجره است که به نحوی نصب می‌شود تا هنگام بسته شدن پنجره یا درب، به طور کامل در موقعیت خود قرار گیرد و ثابت باشد. این یراق عمدتاً از جنس زاماک ساخته می‌شود و زبانه‌های قفل در اندازه‌های مختلف، از قبیل بلند و کوتاه موجود هستند. حداقل وزن لولا باید ۱۱۰ گرم باشد تا در برابر شکستگی مقاوم باشد.

اتصال‌دهنده پنجره دوجداره

کانکتور مولیون یا همان کانکشن یکی از اجزای حیاتی در ساختار پنجره‌های دوجداره است. این قطعه به عنوان یک واسط میان پروفیل‌های فریم و مولیون عمل کرده و در تولید پنجره‌های با کیفیت بسیار تأثیرگذار است. کانکتور اغلب از جنس فولاد یا زاماک ساخته شده و با استفاده از آن دو پروفیل فریم و مولیون به هم متصل می‌شوند.

این قطعه دارای هشت سوراخ با شکل‌های متقارن است که پس از جاگذاری بر روی پروفیل، توسط چهار پیچ به پروفیل مولیون و توسط چهار پیچ دیگر به پروفیل تاب متصل می‌شود. این اتصالات باعث می‌شوند که این دو پروفیل از این نقطه به یکدیگر متصل شوند. کانکتور مولیون یا کانکشن نقش اتصال دهنده و واسط این دو پروفیل را ایفا می‌کند و نقش بسیار مهمی در استحکام و سازگاری اجزای پنجره با یکدیگر دارد

در آخر

قیمت پنجره دوجداره تأثیر مستقیمی بر کیفیت و عملکرد آن دارد. با توجه به اجزای مختلفی که در ساخت پنجره دوجداره به کار می‌روند از جمله پروفیل، شیشه، یراق آلات، اسپیسر، دستگیره، اسپانیولت، زبانه قفل و کانکتور، اهمیت انتخاب مواد با کیفیت و استاندارد در کلیه این اجزا بسیار حائز اهمیت است. بررسی دقیق و انتخاب صحیح این اجزا، همچنین رعایت استانداردها و نکات فنی در نصب و تعمیرات، می‌تواند به افزایش عمر مفید و بهره‌وری پنجره دوجداره کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *