مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی

مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی


مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی

ساخت در و پنجره‌های آلومینیومی بسیار محبوب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای اصلی ساخت درب و پنجره آلومینیومی، سبکی و مقاومت بالای آن‌هاست. آلومینیوم به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبکی و منعطفی که دارد، می‌توانند پنجره‌های با سایز بزرگ بسازند که امکان دسترسی آسان به نور طبیعی و تهویهٔ بیشتر را در محیط‌های داخلی فراهم کند.

در پنجره‌های آلومینیومی، ضمن اینکه از سطوح بزرگ و پهنای بالایی برخوردار هستند، امکان ایجاد چشم‌اندازهای فوق‌العاده از چشم‌انداز خارجی نیز وجود دارد.

آلومینیوم نیز به‌عنوان یک ماده ضدزنگ برای پوشش دسته‌های پنجره‌ها و درب‌ها عمل می‌کند. این سبکی، مقاومت، مهارت در حرکت اسلایدر و عملکرد بالا باعث می‌شود که پنجره‌های آلومینیومی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای پنجره‌ها در بیشتر کشورها باشند.

مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی شامل موارد زیر می‌شود

1. سبک و قابل‌حمل

در و پنجره‌های آلومینیومی بسیار سبک و قابل‌حمل هستند که باعث آسانی نصب، حمل و جابه‌جایی آنها می‌شود.

2. مقاومت در برابر خوردگی

آلومینیوم با خصوصیتی به نام پاسیویته، به‌راحتی خوردگی ندارد بنابراین می‌تواند در طولانی‌مدت مقاومت باشد. آلومینیوم به‌خوبی در برابر باران، آفتاب، فرسایش، خوردگی و سایر عوامل آب‌وهوایی مقاوم است.

3. قابلیت بازیافت

آلومینیوم قابلیت بازیافت دارد پس می‌تواند در صورت مالیده شدن، بازیافت شود و به‌صورت جدید مورد استفاده قرار گیرد.

4. زیبایی و استحکام

ظاهری شیک و زیبا باعث می‌شود که و پنجره‌های آلومینیومی محبوبیت بیشتری را جذب کنند. علاوه بر این، آلومینیوم با مقاومتی بیشتر از فلزاتی مانند آهن و فولاد به‌عنوان یک فلز خوب برای ساخت زیرساخت و پشتیبانی از ساختمان‌های بلند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

5. مقاومت در برابر حرارت و آتش

آلومینیوم در برابر آتش و حرارت بسیار مقاوم است. از این رو، و پنجره‌های آلومینیومی مطابق استانداردهای ایمنی پایدار می‌مانند؛ بنابراین می‌تواند در کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش منزل کمک کند.

6. قابلیت تعویض

در صورتی که در و پنجره آلومینیومی خراب شود، می‌توان آن را با سادگی تعویض کرد.

7. قیمت مناسب

قیمت ساخت و پنجره آلومینیومی نسبت به دیگر روش‌های ساخت‌وساز مناسب است و در بلندمدت صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه دارد.

8. نورپذیری خوب

پنجره‌های آلومینیومی دارای نورپذیری خوبی هستند، به این معنی که نور خورشید را به‌راحتی از خود عبور می‌دهند.

9. نگهداری آسان

پنجره‌های آلومینیومی نیاز به نگهداری کم دارند و با تمیزکردن ساده و ضدعفونی کردن مرتب آنها، می‌توان آنها را در شرایطی بهینه نگه داشت.

10. پایداری در برابر زلزله

از آنجایی که و پنجره‌های آلومینیومی دارای سبکی بالایی هستند، در زمان زلزله به‌سادگی حرکت می‌کنند و در نتیجه آسیب کمتری می‌بینند.

در حوزه ساختمان، جنس درب و پنجره‌های آلومینیوم به سه دسته تقسیم می‌شوند:

هر یک از این دسته‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی هستند و با توجه به نیاز و نوع ساختمان، می‌توان از هر کدام استفاده کرد.

1. آلومینیوم ساده

آلومینیوم ساده یا همان آلومینیوم خالص، یکی از فلزات سبک و با کاربردهای متنوع در صنایع مختلف است. این فلز از عنصر شیمیایی آلومینیوم به دست می‌آید و با درصد خالصی بالای ۹۹ درصد تولید می‌شود. آلومینیوم ساده به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارد، از جمله سبکی، مقاومت در برابر خوردگی، عایق الکتریکی بودن، حرارت گیری کم و قابلیت خم‌شدن و شکل‌دهی آسان، در صنایع مختلف مانند خودروسازی، هواپیماسازی، صنایع الکترونیکی، ساخت‌وساز، بسته‌بندی، ظروف آشپزخانه و زیورآلات استفاده می‌شود. همچنین، آلومینیوم ساده به دلیل خواص حرارتی خود، به‌عنوان یکی از انواع مواد ساختمانی و عایق حرارتی نیز به کار می‌رود.

مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی
آلومینیوم ساده
2. آلومینیوم ترمال بریک

آلومینیوم ترمال‌بریک یک نوع سیستم حفاظتی برای ساختمان‌ها است که در برابر گرما و آتش سازگاری بالایی دارد. این سیستم از جنس پوستهٔ آلومینیومی است که به‌صورت یکپارچه روی دیوار خارجی ساختمان نصب می‌شود و در برابر آتش تا ۴ ساعت مقاومت می‌کند. همچنین، این سیستم از نظر عایق حرارتی نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند در برابر تغییرات دمایی شدید؛ مانند بارش ناگهانی، آتش، گرما و سرما مقاومت کند. به دلیل این خواص، آلومینیوم ترمال‌بریک برای ساختمان‌های بلند و بزرگ، تجاری و صنعتی که به دلیل نوع فعالیت و محصولاتی که تولید می‌کنند در معرض خطرات آتش‌سوزی هستند، بسیار مناسب است.

مزایای ساخت در و پنجره آلومینیومی
آلومینیوم ترمال بریک
3. چوب آلومینیوم یا ALU-WOOD

چوب آلومینیوم یا ALU-WOOD یک نوع درب و پنجره است که در آن اجزای چوب و آلومینیوم به هم پیوسته‌اند تا وسیله‌ای با مقاومت بالا و ظاهر زیبا ایجاد کنند. در این جنس، قسمت خارجی یا بیرونی از آلومینیوم بوده و به‌خاطر مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی، ایجاد خوردگی و خراشیدگی نمی‌شود. قسمت داخلی یا چوبی نیز به دلیل شکل‌گیری زیبا و هماهنگ با دکور اتاق و استفاده از طبیعتی بودن چوب، زیبایی به پنجره‌ها و درب‌ها اضافه می‌کند.

در مقایسه با پنجره‌ها و درب‌های ساده آلومینیومی، چوب آلومینیوم دارای مزایایی است که آن‌ها را به یک گزینه جذاب مناسب برای خانه‌هایی کرده است که به دنبال ظاهر شیک بوده و در عین حال مقاومت بالا دارد.

مزایای دیگر این نوع درب و پنجره شامل مقاومت بالا در برابر حرارت، سایش، نور خوردگی و رطوبت است. همچنین همان‌طور که اشاره شد، چوب آلومینیوم همچنان از زیبایی طبیعی چوب برخوردار است و در طراحی داخلی و بیرونی منزل می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. با توجه به یکپارچگی مواد چوبی و آلومینیوم، این نوع پنجره و درب استحکام بیشتری نسبت به پنجره‌ها و درب‌های ساده چوبی دارند.

چوب آلومینیوم یا ALU-WOOD
چوب آلومینیوم

مراحل تولید پنجره آلومینیوم دوجداره

با انجام این مراحل، پنجره آلومینیوم دوجداره ساخته می‌شود که برای کاربردهای مختلفی مانند خانه‌ها، محیط‌های اداری و صنعتی، مناسب است.

  1. طراحی و برنامه‌ریزی: در این مرحله، ابتدا طرح پنجره آلومینیوم دوجداره به‌صورت کامپیوتری طراحی می‌شود و سپس نقشه‌ها و برنامه‌های موردنیاز برای تولید بر اساس طرح تهیه می‌شوند
  2. برش آلومینیوم: در این مرحله، قطعات پروفیل آلومینیوم با ابعاد موردنظر برش می‌دهند.
  3. اتصال قطعات: در این مرحله، قطعات پروفیل آلومینیوم با یکدیگر اتصال داده می‌شوند تا فریم پنجره ساخته شود. برای اتصال قطعات معمولاً از روش جوش و چسباندن استفاده می‌شود.
  4. نصب شیشه: در این مرحله، شیشه‌های موردنیاز برای پنجره به فریم آلومینیومی اضافه می‌شوند. این کار می‌تواند با استفاده از چسب یا قطعات فلزی صورت گیرد.
  5. پایان‌دهی و روکش: در این مرحله، پنجره با روکشی مقاوم و ماندگار می‌سازند. روکش‌های مختلفی مانند رنگ، پودر پوش، الماسه و غیره برای این منظور استفاده می‌شوند.
  6. آزمایش‌های کنترل کیفیت: در این مرحله، پنجره تولید شده آزمایش‌های مختلفی مانند تست سختی، تست مقاومت، تست عایق حرارتی و غیره را پشت سر می‌گذارد تا اطمینان حاصل شود که پنجره دارای کیفیت و استاندارد موردنظر است.
  7. انجام فرایند پایانی: در مرحله آخر، پنجره‌ها تمیز شده و به‌وسیله پشتیبان‌های خاص و مواد شستشوی مناسب تمیز شده و سپس نصب می‌شوند.

به طور کلی، فرایند تولید پنجره آلومینیومی دوجداره نیازمند دقت، تخصص و توجه به جزئیات است تا محصولی باکیفیت و ماندگاری بالا ایجاد شود.

برای مشاوره خرید انواع درب و پنجره آلومینیومی می‌توانید با ما در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *