گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC


گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

ورق‌های گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC، به‌عنوان تسمه‌های فلزی با ضخامت بسیار کم، در ساخت پروفیل‌های UPVC استفاده می‌شوند. این ورق‌ها از جنس فولاد و به روش گالوانیزه شده‌اند تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت داشته باشند.

پروفیل‌های UPVC را با مواد پلاستیکی می‌سازند که سطح داخلی و خارجی آن را با ورق‌های گالوانیزه می‌پوشانند. این ورق‌ها به‌عنوان یک‌لایه حفاظتی در برابر آفتاب، باران و سایر شرایط آب و هوایی عمل می‌کنند و باعث می‌شوند پروفیل UPVC مقاوم‌تر در برابر عوامل مختلف باشد.

ورق‌های گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC دارای ضخامت بسیار کمی هستند که با توجه به نوع پروفیل و کاربردهای مختلف، ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت، این ورق‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که در برابر تغییرات دمایی و رطوبت، مقاوم باشند. همچنین از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در برابر عوامل مختلف محیطی مقاومت کنند.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه، ورقی است که با فولاد می‌پوشانند و به روش گالوانیزه سازی تولید می‌شود. در این روش، ورق فولادی را به همراه یک‌لایه ظریفی از روی آن با یک‌لایه نازک از روی، معمولاً روی یا روی – آلومینیوم می‌پوشانند. این عمل به‌منظور جلوگیری از خوردگی و حفاظت از فلز، به‌خصوص در برابر آب و هوای مرطوب، انجام می‌شود. ورق گالوانیزه از طریق فرایند گالوانیزاسیون که در آن ورق فولادی با استفاده از جریان الکتریکی و بافره‌های اسیدی و با استفاده از روش‌های دیگر، به روش لایه‌بندی یا پوشش می‌دهند.

ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه

دلیل استفاده از گالوانیزه در پنجره دوجداره

استفاده از گالوانیزه در پنجره دوجداره به منظور افزایش مقاومت و دوام آن است. لایهٔ زیرین ورق گالوانیزه از فولاد، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد که توسط لایهٔ رویی از روی ورق که به‌عنوان پوشش و با قابلیت پذیرش رنگ استفاده می‌شود، حفاظت می‌شود. این پوشش، باعث حفظ شکل و شکل‌دهی درست پنجره نیز می‌شود. گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

به همین دلیل، پنجره‌هایی که با ورق گالوانیزه می‌سازند، دارای مقاومت بالاتری در برابر شرایط جوی سخت، خوردگی و خرابی هستند و می‌توانند به‌عنوان یک انتخاب مناسب برای منازل و ساختمان‌هایی با شرایط آب و هوایی نامساعد مانند مناطق ساحلی استفاده شوند. علاوه بر این، پنجره دوجداره که با ورق گالوانیزه می‌سازند، دارای خواص عایق حرارتی بسیار خوبی نیز هستند که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شوند.

تفاوت گالوانیزه درب با گالوانیزه پنجره دوجداره چیست؟

تفاوت اصلی بین گالوانیزه درب و گالوانیزه پنجره دوجداره، در نوع استفاده و کاربرد آن‌ها است.

درب‌های گالوانیزه معمولاً به‌منظور استفاده در فضاهای بیرونی ساختمان‌ها تولید می‌شوند. هدف اصلی از استفاده از گالوانیزه در درب‌ها، افزایش مقاومت در برابر خوردگی، ضدزنگ و سایر شرایط نامساعد آب و هوایی و محیطی است که ممکن است درب به آن تحت‌تأثیر قرار گیرد.

از سوی دیگر، پنجره دوجداره باهدف افزایش عایق حرارتی و صدا برای استفاده در داخل ساختمان‌ها تولید می‌شود. در این نوع پنجره‌ها، استفاده از ورق گالوانیزه باعث می‌شود که مقاومت آن‌ها در برابر شرایط آب و هوایی نیز افزایش یابد. همچنین، در پنجره دوجداره، لایه عایق حرارتی را بین دو لایه شیشه قرار می‌دهند که باعث کاهش میزان انتقال حرارتی از داخل به خارج و برعکس می‌شود. به همین دلیل، پنجره‌های دوجداره اغلب در منازل و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند.

تسمه لولا چیست؟

تسمه لولا یا coil strip، نوعی فلز مسطح با ضخامت کم است که از فولاد، آلومینیوم، برنج و غیره  تولید می‌شود.

یکی از قطعات مهم در سیستم درب و پنجره دوجداره تسمه لولا است. این تسمه به‌عنوان یک اتصال بین دو لوله PVC طراحی شده است که در قسمت فوقانی و تحتانی چارچوب درب یا پنجره نصب می‌شود. تسمه لولا باعث می‌شود که درب یا پنجره به طور صاف و بدون هیچ‌گونه خللی باز و بسته شوند. گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

به طور کلی، تسمه لولا معمولاً از جنس PVC ساخته می‌شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و نور خورشید، برای مصارف در درب و پنجره‌های دوجداره مناسب است. این تسمه همچنین دارای ویژگی‌های عایق حرارتی و صوتی است که باعث بهبود کیفیت هوا در داخل ساختمان می‌شود.

تسمه لولا
تسمه لولا

انواع ورق گالوانیزه مورد استفاده در درب و پنجره دوجداره

در صنعت درب و پنجره دوجداره، انواع مختلفی از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شوند که به طور کلی دو دسته عمده را شامل می‌شوند:

ورق‌های گالوانیزه با روکش پلیمری: این نوع ورق‌‌ها به دلیل تنوع رنگ و طرح‌های مختلفی که در آن‌ها قابل اجرا هستند، بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، این نوع ورق‌ها به دلیل خاصیت ضدزنگ، بسیار مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی هستند. گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

ورق‌های گالوانیزه با روکش پلی‌استر: این نوع ورق‌ها از پوشش‌هایی تشکیل شده‌اند که از مواد پلی‌استر ساخته‌اند. این ورق‌ها همچنین دارای خواص ضدزنگ و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی هستند و در برخی از موارد، برای استفاده در شرایط سخت و جوشکاری نیز مناسب هستند.

به‌علاوه، برای استفاده در درب و پنجره دوجداره، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلفی به کار می‌روند. ضخامت ورق‌ها بر اساس کاربردهای مختلف، متفاوت است. برای مثال، در برخی از کاربردها ورق‌هایی با ضخامت 0.8 تا 1 میلیمتر استفاده می‌شود.

ورق‌های گالوانیزه با ضخامت استاندارد

ضخامت استاندارد ورق‌های گالوانیزه، بستگی به کاربرد نهایی آن دارد. به طور کلی، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. در برخی از کاربردها، ورق‌هایی با ضخامت کمتر از 1 میلیمتر استفاده می‌شوند، در حالی که در کاربردهای دیگر، ورق‌هایی با ضخامت بالاتر از 3 میلیمتر استفاده می‌شوند.

به طور کلی، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های 0.5 تا 6 میلیمتر تولید می‌شوند. در صنعت ساختمان، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های 0.5 تا 2 میلیمتر استفاده می‌شوند، در حالی که در صنایع خودروسازی و فلزیابی، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های بالاتر نیز به کار می‌روند.

در هر صورت، برای دانستن ضخامت دقیق ورق‌های گالوانیزه، بهتر است اطلاعات دقیق‌تری از کاربرد نهایی ورق‌های گالوانیزه در دسترس داشته باشید.

گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های غیر‌استاندارد

ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های غیر‌استاندارد نیز تولید می‌شوند. برای تولید ورق‌های با ضخامت‌های غیراستاندارد، معمولاً از دستگاه‌های خاص تولید استفاده می‌شود که به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند.

در بسیاری از موارد، مشتریان به دلیل نیاز خود به ورق‌های با ضخامت‌های خاص، به شرکت‌های تولیدکننده درخواست می‌دهند تا برای آن‌ها ورق‌های با ضخامت خاصی تولید کنند. در این صورت، تولیدکننده بر اساس سفارش مشتری، دستگاه‌های خاص را هم تنظیم می‌کند و ورق‌هایی با ضخامت‌های مختلف تولید می‌کند.

ورق‌های با ضخامت‌های غیراستاندارد عمدتاً در صنایع خاصی نظیر صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، فولادسازی و غیره استفاده می‌شوند.

گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

گالوانیزه مخصوص پروفیل UPVC

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *