درب یو پی وی سی چیست؟

درب یو پی وی سی چیست؟


درب یو پی وی سی چیست؟

درب UPVC یک نوع درب دوجداره است که از مواد UPVC ساخته‌ شده‌ است. این درب‌ها به مقدار بیشتری از درب‌های آهنی و آلومینیومی و حتی بیشتر از آن‌ها مقاومت دارند. آن‌ها در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند. این نوع درب‌ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند، امنیت محیط مورد نظر را افزایش می‌دهند.

درب‌های UPVC عایق خوبی برای حرارت هستند و مانع ورود و خروج هوای گرم یا سرد می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود در فصول سرد، هوای گرم در داخل منزل حفظ شده‌ و از سرمازدگی جلوگیری شود. همچنین در تابستان‌ها، با بسته‌ بودن درب‌ها و روشن بودن سیستم‌های سرمایشی، هوای خنک در داخل منزل نگه داشته می‌شود.

آیا درب‌های یو پی  وی سی همانند درب‌های ضد آب هستند؟ | درب upvc

پس از مطالعه اطلاعات فوق، احتمالا سوالی برایتان پیش می‌آید که آیا درب‌های یو پی وی سی معادل درب‌های ضدآب هستند یا خیر؟ به شما اطلاع می دهیم که بله، درست است که درب‌های یو پی وی سی یکی از انواع درب‌های ضدآب هستند. اگرچه انواع دیگری از درب‌ها را نیز می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی ضدآب کرد، اما شاید معروف‌ترین و شناخته‌ترین نوع از این درب‌ها، همین درب‌های UPVC باشند.

باید به این نکته تاکید کنیم که درب‌های ضدآب یو پی وی سی دارای ویژگی‌هایی جداگانه نسبت به درب‌های معمولی یو پی وی سی هستند. این درب‌های ضدآب معمولاً با بافت و کلافی طراحی می‌شوند که به آب و رطوبت نفوذ نمی‌دهند. هر چه حتی کوچک‌ترین نفوذ آب به داخل کلاف درب رخ دهد، می‌تواند باعث پوسیدگی و تغییر شکل درب شود. بنابراین، قبل از خرید درب‌های UPVC ضدآب، حتماً به نوع و ویژگی‌های آن‌ها توجه کنید و به‌یاد داشته باشید که هر درب یو پی وی سی به تنهایی به معنای دربی ضدآب نیست.

کجاها می‌توان از درب‌های یو پی وی سی استفاده کرد؟

استفاده از درب‌های یو پی وی سی و نصب آن‌ها می‌تواند هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای خارج از خانه ممکن باشد. این نوع درب‌ها به دلیل مقاومت بالا، سبکی و همچنین قیمت مناسب، گزینه‌ی مناسبی برای نصب در منازل محسوب می‌شوند. در ادامه بهترین مکان‌هایی برای نصب درب‌ UPVC را برای شما معرفی خواهیم کرد:

کاربرد درب‌های UPVC در تراس یا بالکن

تراس و بالکن‌های آپارتمان‌ها به عنوان مکان‌هایی برای تهویه‌ی هوا، استراحت، تفریح و حتی انجام فعالیت‌های مانند باربیکیو و آشپزی شناخته می‌شوند، و از این رو ضرورت دارند که درب‌های آنها غیرقابل نفوذ باشند. همچنین به دلیل فعالیت انسانی در این مکان‌ها، به ویژه در طبقات پایین‌تر، امنیت آنها باید به‌طور کامل تضمین شده‌ باشد. بنابراین، استفاده از درب‌های یو پی وی سی برای تراس و بالکن، انتخاب مناسبی به‌شمار می‌آید.

همچنین، درب‌های یو پی وی سی با تنوع رنگ و طرح، می‌توانند به عنوان یکی از عوامل اصلی طراحی داخلی خانه مطرح شوند. به همین دلیل، استفاده از این درب‌ها می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای درب‌های داخلی منزل باشد.

درب UPVC برای حیاط

اگر خانه ویلایی دارید، استفاده از درب‌های یو پی وی سی برای ورودی حیاط شما به داخل خانه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این نوع از درب‌ها به انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند به عنوان درب حیاط استفاده شوند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دربی که به سمت باغچه حیاط خود باز شود داشته باشید، می‌توانید یک درب سرتاسر شیشه با سیستم کشویی انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید برای ورودی مهمان‌ها یک درب دوجداره یو پی وی سی با طرح متنوع داشته باشید. اگر به این موارد فکر می‌کنید، مطمئن باشید که درب‌های یو پی وی سی گزینه‌ی عالی برای خانه ویلایی شما هستند.

درب UPVC برای راهروها و راه‌پله‌ها

با توجه به اینکه راهروها و راه‌پله‌ها به عنوان مسیرهای اصلی عبور و مرور هوا و همچنین مکان‌های اصلی برای از دست رفتن انرژی در خانه شناخته می‌شوند، استفاده از درب‌های یو پی وی سی برای این بخش‌ها بسیار کارآمد و مناسب است. اگر می‌خواهید از هدر رفتن حرارت و انرژی در راهروها و راه‌پله‌ها جلوگیری کنید و احساس آرامش و اطمینان درباره این موضوع داشته باشید، بهتر است که این نوع درب‌ها را برای نصب انتخاب کنید.

درب‌های ضد آب UPVC برای سرویس‌های بهداشتی

درب‌های یو پی وی سی ضد آب، گزینه‌ی مناسبی برای سرویس‌های بهداشتی می‌باشند. با توجه به اینکه سرویس‌های بهداشتی معمولاً در معرض تماس مکرر با آب قرار دارند و معمولاً شستشو می‌شوند، استفاده از درب‌های UPVC ضد آب برای این مکان‌ها بسیار مناسب است. این درب‌ها به دلیل تماس مکرر با آب، از پوسیدگی و رطوبت‌زدگی جلوگیری می‌کنند و دارای عمر طولانی می‌باشند. همچنین، رنگ درب‌ها به دلیل تماس با آب حفظ می‌شود و امکان شستشوی آسان با آب و مواد شوینده معمولی وجود دارد.

درب UPVC چگونه نصب می‌شود؟

فرآیند نصب درب‌های UPVC نیز به طریق مشابهی با فرآیند نصب پنجره‌های یو پی وی سی صورت می‌گیرد. برای نصب این درب‌ها، بهتر است از خدمات متخصصین آموزش‌دیده در این زمینه استفاده کنید. شرکت پادرا، به عنوان تولیدکننده درب و پنجره‌های UPVC، در انتخاب، خرید، مشاوره و نصب درب‌های دوجداره به شما کمک می‌کند.

نصب صحیح درب‌های یو پی وی سی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا اگر نصب آن‌ها به درستی انجام نشود، کارایی و عملکرد درب تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، قبل از نصب درب‌های خود، حتی توسط نصابان حرفه‌ای، از میزان تخصص و تجربه آنان در انجام این کار اطمینان حاصل کنید.

چگونگی عملکرد مکانیزم باز و بسته‌ شدن درب‌های یو پی وی سی

قفل و سیلندر درب‌های UPVC بدون نیاز به حرکت دستگیره و تنها با فشار به سمت چهارچوب درب، بسته می‌شوند. برای انجام این کار، کافی است درب یو پی وی سی را به سمت چهارچوب فشار دهیم، تا زبانه قفل به صورت موقت و با حالت فنر مانند بسته شود. با انجام این کار، معمولاً درب UPVC به طور نیمه بسته باقی می‌ماند و این امکان را فراهم می‌کند که جریان هوا، گردوغبار و سروصدا وارد محیط داخلی شود.

برای بسته شدن کامل درب دوجداره، باید دستگیره را به سمت بالا فشار دهیم. با حرکت دادن دستگیره به این جهت، لنگه بازشوی درب به سمت چهارچوب کشیده می‌شود و تمامی درزهای بین لنگه و فریم به طور کامل بسته می‌شود. باید توجه داشت که درب‌های دوجداره UPVC بسیار ایمن هستند و همچنین به طور غیرقابل نفوذی قفل می‌شوند.

نحوه باز و قفل کردن درب UPVC

برای قفل کردن درب‌های یو پی وی سی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا، درب را ببندید و دستگیره را به سمت بالا فشار دهید تا به حداکثر برسد.
  2. سپس، کلید یا سوئیچ روی سیلندر را در جهت بسته شدن درب، تا حداقل چرخانید. این کار باعث می‌شود دستگیره قفل شود.
  3. برای باز کردن قفل درب دوجداره UPVC، کلید را در جهت باز شدن درب تا حداکثر بچرخانید.
  4. سپس، دستگیره را به سمت پایین فشار دهید تا قفل باز شود.

با انجام این مراحل، می‌توانید درب‌های یو پی وی سی را به درستی قفل و باز کنید.

در آخر | درب upvc

می‌توان گفت که درب‌های یو پی وی سی به عنوان یک گزینه پرکاربرد و مناسب برای محافظت و امنیت اماکن، از جمله خانه‌ها، ویلاها، مغازه‌ها و دفاتر کار استفاده می‌شوند. این درب‌ها به دلیل مقاومت بالا، ایمنی، عایق بودن، زیبایی و دوام، انتخابی محبوب در بین مردم هستند. همچنین، این درب‌ها از جنبه‌های مختلفی از جمله عایق حرارتی، عایق صوتی و مقاومت در برابر نفوذ حشرات و آب بهره‌مند هستند. از این رو، توجه به انتخاب و نصب صحیح این نوع درب‌ها بسیار حائز اهمیت است تا بتوان از مزایای آنها به نحو احسن استفاده کرد و امنیت و راحتی بیشتری را برای ساکنین فراهم نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *