اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره


اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

یراق‌آلات از اعضای ثانویه و کوچک‌تر پنجره هستند که عملکرد مهم آنها در نگاه اول قابل‌مشاهده نیست؛ اما در واقع بدون داشتن این اعضا در کیفیت و ساختار مناسب امکان کاربردی بودن پنجره دوجداره شما وجود ندارد. اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

مهم‌ترین نقش یراق آلات پنجره در روند و شکل باز و بسته‌شدن آن است و کنترل نفوذ هوا به فضای داخلی بستگی جدی به کیفیت و عملکرد مناسب یراق‌آلاتی دارد که در پنجره استفاده می شود.

ویژگی‌های یراق درب و پنجره UPVC

یراق‌های خود دارای برخی ویژگی‌ها هستند. داشتن چنین ویژگی‌هایی در یراق بر روی کیفیت و حتی کارایی آن تأثیر بسیاری می‌گذارد. از جمله ویژگی‌هایی که یک یراق باکیفیت و خوب باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تحمل وزن لنگه بازشو

اولین و مهم‌ترین خصوصیتی که یک یراق خوب باید داشته باشد، تحمل وزن است. یک یراق خوب باید توانایی تحمل وزن زیادی را داشته باشد. چرا که پنجره‌ها در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند و اندازه باز شدن هر پنجره هم در مقایسه با پنجره‌های دیگر فرق می‌کند. به همین دلیل داشتن قابلیت و توانایی باز شدن هر دولنگه از جمله خصوصیت مهم و اصلی یراق است.

2. استاندارد بودن یراق تولید‌شده

یراق تولید‌شده باید استاندارد باشد. اگر یراق استاندارد نباشد، نمی‌تواند به‌عنوان یک عایق خوب عمل کند. در نتیجه گردوغبار و موارد دیگر به داخل ساختمان نفوذ می‌کند. از آنجایی که اتصالات پنجره یو پی وی سی غیراستاندارد هستند، عملیات اتصال بین لاستیک آب‌بندی و پروفیل به‌درستی کار نمی‌کند؛ بنابراین پنجره تولید شده کارایی لازم و کیفیت خوبی را نخواهد داشت.

3. مقاوم‌بودن در برابر تغییرات جوی

یک یراق خوب باید مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و غیره داشته باشد. زیرا از پنجره‌های یو پی‌وی‌سی در مکان‌ها و محیط‌های آب‌وهوایی مختلف استفاده می‌شود؛ بنابراین یراق‌آلات به کار رفته در آن باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر سرما، گرما، رطوبت و باران مقاوم باشد. در غیر این صورت اتصالات آسیب‌دیده و خورده و از بین می‌روند.

4. روان بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که باید دارای تجهیزات خوب و استاندارد باشد روان بودن و استفاده آسان آن است. یراق‌آلات مورداستفاده در تولید پنجره‌های یو پی وی سی باید در باز و بسته‌شدن پنجره بسیار روان و راحت عمل کرده و فشار کمی به دستگیره‌ها وارد کند.

پراستفاده ترین یراق آلات پنجره دوجداره

در بین تمام یراق‌آلات مورد استفاده در پنجره‌های دوجداره، برخی از آنها کاربرد بیشتری دارند و بیشتر شناخته شده‌اند. یکی از این یراق آلات زبانه قفل پنجره می‌باشد. زبانه قفل پنجره یکی از پرکاربردترین انواع اعضای پنجره است که به قرارگیری و ثابت‌شدن مناسب پنجره کمک می‌کند. این زبانه‌ها در دو نوع بلند و کوتاه موجود هستند. اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

اسپانیولت چیست؟

یکی از مهم‌ترین یراق‌آلاتی که در تولید پنجره‌های یو پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد یراق‌آلات اسپانیولت است. در تولید یراق اسپانیولت باید از آلیاژ مناسب و استاندارد استفاده شود. زیرا عدم استفاده از آلیاژ باکیفیت و مناسب باعث از کار افتادن چرخ‌دنده و در نتیجه فشار زیادی به دستگیره‌ها می‌شود. امروزه دو نوع یراق‌آلات اسپانیولت در بازار وجود دارد، یراق‌آلات اسپانیولت درب و انواع مختلف اسپانیولت پنجره‌ای. هر دوی این اتصالات باید کیفیت خوبی داشته باشند.

اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

برندهای مطرح سازنده یراق درب و پنجره‌های UPVC

از برترین برندهای موجود در بازار که دارای کیفیت مطلوبی در یراق آلات هستند را در زیر اشاره می‌کنیم.

روتو (roto)اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

یکی از انواع یراق‌آلات در پنجره‌های یو پی وی سی یراق‌آلات روتو است. این یراق آلات ساخت آلمان بوده و کیفیت بالایی دارند. یراق‌آلات روتو قابلیت تحمل وزن بالا و همچنین قابلیت کنترل وزن لولای بازشو را دارند. از جمله ویژگی‌های این یراق‌آلات می‌توان به ضدسرقت و ایمنی بالا اشاره کرد. علاوه بر این کیفیت این یراق‌آلات بسیار بالا بوده و در برابر هرگونه محیط آب‌وهوایی و خوردگی مقاوم است.

از دیگر ویژگی‌های یراق‌آلات روتو می‌توان به ضد خش بودن و طول عمر بالا و زیبایی فوق‌العاده آن اشاره کرد. این یراق‌آلات دارای استانداردهای بین‌المللی است. استفاده از این یراق‌آلات در طبقات همکف مناسب‌تر است. زیرا با استفاده از دستگاه‌های هوشمند الکترومکانیکی و دستگیره‌های قفلی می‌تواند امنیت خود را به بالاترین درجه برساند. اما استفاده از پنجره‌هایی که دارای این یراق‌آلات هستند برای اتاق مطالعه، آشپزخانه و حتی اتاق نشیمن مناسب است.

شورینگ (shoring)

یکی دیگر از یراق‌های باکیفیت که در پنجره‌های یو پی وی سی استفاده می‌شود، یراق‌های اتصال‌دهنده هستند. این اتصالات توسط شرکت Schuring آلمان تولید می‌شود. شرکت شورینگ در سال 1953 در شهر ترویسدورف آلمان تأسیس شد. این شرکت توانست در زمینه تولید انواع یراق‌آلات در و پنجره به‌سرعت پیشرفت کند و امروزه به یکی از بهترین و بهترین تولیدکنندگان درب و پنجره در جهان تبدیل شده است.

امروزه محصولات شورینگ از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از جمله خصوصیات و ویژگی‌هایی که محصولات شورینگ دارند می‌توان به داشتن به‌روزترین استاندارد Ral و همچنین داشتن تأییدیه 600 ساعت تست با آب‌نمک اشاره کرد. علاوه بر این، ضخامت آبکاری اتصالات پایه 600-250 است. داشتن چنین ضخامتی در مقایسه با آبکاری یا ذرات نانو و کروم کیفیت بسیار بالایی ایجاد کرده است.

زیگنیا (ZIGINIYA)

اتصالات زیگنیا از دیگر یراق‌آلات باکیفیت ساخت آلمان است. این یراق به‌صورت تک حالته، دو حالته کشویی، درب و پنجره فولکس‌واگن در سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. یراق‌آلات زیگنیا دارای ده سال گارانتی است. این یراق‌آلات مانند سایر یراق‌آلات ساخت آلمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از نظر ایمنی و امنیت نیز بسیار مناسب است.

جی یو (GU)جی یو

یکی دیگر از یراق‌های برجسته و پرکاربرد در درب و پنجره‌های UPVC، یراق GU است. این برنده تجهیزات امروز در بازار در سه برند آلمانی، ترکی و چینی موجود است. هر سه برند دارای کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی هستند. هر دو برند این اتصالات استاندارد و بهینه هستند. با این حال وینچ‌های آلمانی و ترکی کیفیت بالاتری نسبت به برند چینی دارند و همچنین قیمت کمی بالاتر دارند.

کاله (KALE)کاله

تجهیزات کاله یکی از تجهیزات باکیفیت و استاندارد تولید ترکیه می‌باشد. تجهیزات ۶۰ساله است. به همین دلیل می‌توان گفت که یراق کاله یکی از پیشگامان اصلی و مهم در تولید یراق‌آلات در و پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم می‌باشد. یراق کاله از بهترین و به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد که مبتنی بر دانش، تجربه و مهارت است.

این تجهیزات به دلیل توانایی در مدیریت سیستم‌ها توانسته گواهینامه‌های استاندارد روز دنیا مانند TSEN 1326-8, TSEN B26-1, TS, DIN, GOST, SEPPRO را کسب کند. تمامی این استانداردها از کشورهای اروپایی است که نشان از کیفیت و طول عمر یراق کاله دارد. علاوه بر این کاله در تلاش است تا بهترین و شایسته‌ترین خدمات را در توزیع و توزیع لوازم جانبی ارائه دهد و در راستای کاهش مصرف انرژی و داشتن محیطی پاک و افزایش امنیت عمل کرده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

یراق‌آلات کاله امروزی دارای خصوصیات و ویژگی‌های بسیاری است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تنظیم عمودی با کمربندهای جانبی، گیره در تمامی قسمت‌ها و غیره اشاره کرد.

ورنه (VORNEH)ورنه

ترکیه یکی از کشورهای مطرح و مهم در زمینه تولید یراق‌آلات پنجره یو پی وی سی می‌باشد. یکی از یراق‌آلات باکیفیت و مرغوب تولید شده در ترکیه یراق‌آلات ورن می باشد. یراق آلات ورن ترکیه دارای گارانتی تعویض محصولات UPVC و آلومینیوم است. استفاده از این یراق‌آلات به افزایش ایمنی و زیبایی پنجره‌ها کمک می‌کند.

وی اچ اس (VHS)وی اچ اس

اتصالات VHS از دیگر یراق آلات تولید شده در ترکیه می‌باشد. شرکت وی اچ اس ترکیه از سال 1376 شروع به تولید انواع یراق‌آلات در و پنجره UPVC نموده است که با افزایش استفاده از درب و پنجره UPVC، تولید این شرکت گسترش یافت و امروزه به یکی از بهترین و مطرح‌ترین شرکت‌های تولید یراق‌آلات در و پنجره UPVC جهان تبدیل شده است.

امروزه محصولات این شرکت پاسخگوی تمامی نیازهای تولیدکنندگان درب و پنجره است. تجهیزات تولید وی اچ اس ترکیه دارای مزایای بسیاری است. این محصولات در مقایسه با محصولات مشابه و رقیب مزایای بسیاری دارند. ضمناً محصولات این شرکت دارای گارانتی بوده و می‌توان گفت در زمینه یراق‌آلات دارای محصولات بی‌نظیری است. اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

یراق آکادویراق آکادو

آکادو یکی از یراق آلات محبوب و برجسته در بازار است. این یراق در ترکیه نیز تولید می‌شود. کارخانه تولید یراق  آکادو در سال 2009 راه‌اندازی شد. هدف شرکت آکادو تولید لوازم جانبی باکیفیت بالا بود که بتواند به برندی ماندگار در این زمینه تبدیل شود. امروزه پس از گذشت چندین سال از آغاز فعالیت این شرکت، تجهیزات آکادو به‌عنوان یکی از بهترین برندها در این زمینه تولید شده است.

تولید یراق‌آلات باکیفیت باعث شد این شرکت بتواند در مدت‌زمان کوتاهی معتبرترین استانداردهای اروپایی را به دست آورد. همین عامل یراق‌آلات این شرکت را از سایر شرکت‌ها متمایز کرده است. از استانداردهای اروپایی که یراق آکادو موفق به کسب آنها شد می‌توان به استانداردهای RAL و IFT آلمان، استاندارد Tecnalia اسپانیا و همچنین استاندارد GOS اوکراین و روسیه اشاره کرد. در ضمن باید گفت تجهیزات آکادو در ترکیه از استاندارد بالایی برخوردار است.

استانداردهای به‌دست‌آمده توسط این یراق‌آلات پس از انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف مانند تست نمک برای اثبات عدم زنگ‌زدگی، تست مقاومت در برابر فشار باد و نفوذ آب و تست‌های ایمنی و دوام است. از ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز یراق‌آلات آکادو می‌توان به آبکاری 12 میکرون، رنگ نقره‌ای مات اشاره کرد؛ بنابراین این اتصال از کیفیت و اعتبار جهانی برخوردار است.

اهمیت یراق آلات درب و پنجره دوجداره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *