دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره

دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره


دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره

بخش‌های مختلف پنجره دوجداره UPVC

پیش از اینکه به دلایل بسته‌نشدن پنجره دوجداره بپردازیم، بد نیست بخش‌های مختلف آن را بشناسیم.

چهارچوب پنجره که شامل پروفیل‌های upvc می‌باشد

یراق آلات که شامل لولا و دستگیره و اسپانیولت‌ها می‌شود

شیشه دوجداره

بسته نشدن پنجره دوجداره upvc در اثر بهم خوردن رگلاژ پنجره

بعضی وقت‌ها ممکن است بر اثر باز ماندن پنجره در طولانی مدت، لنگه بازشو پنجره از رگلاژ خارج شود و در هنگام بسته‌شدن گیر کند و خوب نتوان بست. در این حالت اگر لولای پنجره قابل رگلاژ باشد، با برداشتن کاور لولا در قسمت پایینی، توسط یک پیچ آلن لنگه پنجره را می‌توانید به سمت بالا، چپ و راست تنظیم کنید و در این صورت بازشو به آسانی تنظیم می‌شود. اما در صورتی که برای پنجره دوجداره شما از لولای غیر استاندارد و معمولی استفاده کنید، ناگزیر هستید که تعمیرکار در خواست کنید.

بسته نشدن پنجره دوجداره بر اثر کیفیت پایین لولاها

در صورت بزرگ بودن لنگه پنجره و استفاده از لولاهای معمولی که تحمل وزن پایینی هم دارند، در نهایت لنگه بازشو به اصطلاح خود را می‌اندازد و لولای آن نیز از جای خود خارج می‌شود. در این مواقع توصیه می‌شود حتما از تعمیرکار پنجره در خواست کنید که لولاهای معمولی را باز کند و با لولاهای قابل تنظیم تعویض نمایید. این لولاها هم تحمل وزن بالایی دارند و هم اینکه به راحتی قابل رگلاژ می‌باشند. این مورد هم یکی از دلایل بسته‌نشدن پنجره دوجداره می‌باشد.

بسته نشدن پنجره دوجداره در اثر انبساط و انقباض‌های پروفیل upvc

این مشکل معمولا با تغییر فصول و همچنین سرد و گرم شدن هوا ایجاد می‌شود. همانطور که می‌دانید پروفیل upvc دارای ضریب انبساط حجمی بالایی می‌باشد. این بدان معنا است که، در گرما و سرما در پروفیل انبساط و یا انقباض اتفاق می‌افتد. بادخور ۴ میل که در اطرف محل نصب پنجره upvc می‌دهند به همین خاطر می‌باشد. اگر پنجره upvc دچار انبساط و یا انقباض بشود، جای بازی را داشته باشد و در طرفین که فوم تزریق می‌شود جای حرکت داشته باشد. حال اگر در هنگام ابعاد برداری و نصب پنجره شما این بادخور در نظر نگیرید، در آن صورت پنجره در هنگام انبساط و انقباض تحت فشار قرار می‌گیرد و بازشو‌ها از رگلاژ خارج می‌شوند و در نتیجه پنجره را خوب نمی توان بست. در این حالت اگر با همان آچار آلن مشکل پنجره شما حل نشد دیگر مشکل از تولید می‌باشد.

گیر کردن بازشو پنجره به قطعات زاماک

بسیار اتفاق می‌افتد که بازشو پنجره در هنگام که می خواهند ببندند به قطعات زاماک برخورد کند و در نتیجه پنجره را نمی توانیم ببندیم. این قطعات زاماک از آن جهت در پنجره تعبیه می‌شوند که در هنگام بسته‌شدن پنجره و حرکت دستگیره به سمت پایین، پلیت‌های قارچی شکل اسپانیولت در داخل آنها گیر کرده و دور تا دور پنجره کاملا کیپ و عایق شود. در صورتی که مشاهده کردید، بازشو در هنگام که می بندید به قطعات زاماک گیر می‌کند، بدانید که پنجره شما از سمت لولا از رگلاژ خارج می شود و باید مجددا رگلاژ شود.

علل دیگر باز و بسته نشدن پنجره دوجداره

گاهی اوقات هیچ مشکلی در ساخت یا کیفیت قطعات تشکیل دهنده پنجره دوجداره وجود ندارد. اما باز هم در باز و بست شدن شیشه دوجداره مشکلی وجود دارد. اگر هنگام باز و بست کردن قاب، وزن خود را روی قاب قرار دهید یا روی دسته آویزان کنید، بدون شک پنجره را به سختی باز و بست خواهید کرد. اگر لولاها خم یا بشکنند و یا حتی پیچ‌های اتصال لولا و پروفیل شل باشند، پنجره دوجداره باز و بست نمی‌شود.

در هنگام نصب پنجره دوجداره، اگر چهارچوب آهنی در دور آن قرار نگیرد، آن پنجره به راحتی از حالت رگلاژ خارج و دچار مشکل باز و بست پنجره روبرو می شوید. پنجره‌ها دوجداره نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و در صورت تنظیم نشدن لولاها مشکلاتی مانند باز و بست نشدن در آن‌ها به وجود می‌آید. اگر رگلاژ انجام نشود، در 4 نقطه که لنگه به فریم متصل است، انسداد یا خراش ایجاد می‌شود و در نتیجه درب به راحتی باز و بست نمی‌شود. اما در صورتی که رگلاژ انجام شود، این مشکل پیش نمی آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *