تمیز کردن پنجره دوجداره

تمیز کردن پنجره دوجداره


تمیز کردن پنجره دوجداره

روش های مختلفی برای تمیز کردن شیشه و پنجره وجود دارد. ما می‌خواهیم در این مقاله نحوه صحیح تمیز کردن پنجره دوجداره کشویی را که بسیار کاربردیست به شما آموزش دهیم. شاید فکر کنید کمی کار دشواریست، اما ما ساده ترین روش‌هارا در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس این مقاله را با دقت و تا اخر مطالعه کنید.

 

تمیز کردن شیارهای ریل پنجره کشویی

مشکل ترین قسمت تمیز کردن پنجره کشویی شیار‌های آن است. چون این شیارها بسیار باریک هستند، ما نمی‌توانید با دستمال نم دار یا هر دستمال دیگری آن را تمیز کنید. عایق بندی بالای پنجره دوجداره باعث می‌شود، که این شیارها کمتر کثیف شوند. اما در تابستان و هنگام باز گذاشتن پنجره، گرد و خاک و کثیفی وارد شیارهای پنجره کشویی می‌شوند. پس بهتر است با تمام شدن تابستان و آغاز روزهای سرد و بسته شدن پنجره، قبل از بستن آۀن این کثیفی‌ها پاک شوند. ما می‌خواهیم چند را حل ساده برای از بین این کثیفی‌ها به شما بگوییم.

 

 

تمیز کردن ریل پنجره دوجداره کشویی با اسفنج

قطعا شما نمی‌توانید با دست و انگشتانتان ریل پنجره را تمیز کنید پس باید یک راه حل ساده پیدا کنید. می‌خواهیم با استفاده از یک اسفنج ظرفشویی این کار را انجام دهیم. چگونه؟یک اسفنج ظرفشویی را روی ریل پنجره دوجداره کشویی قرار دهید. با ماژیک محل شیارهارا روی اسفنج علامت گذاری کنید. سپس کناره‌های آن را با قیچی برش دهید. حالا ما یک قالب اسفنجی برای تمیز کردن ریل‌ها داریم، که حرکت روی ریل‌ها را بسیار آسان می‌کند و موقع حرکت تمام کثیقی و سیاهی‌ها را محو می‌کند.

 

 

جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن پنجره دوجداره کشویی

این ماده یک محلول سحرآمیز برای نظافت در منزل می‌باشد و برای تمیز کردن اکثر جاها بکار می‌رود. برای تمیز کردن شیارهای پنجره دوجداره کشویی، ابتدا کمی جوش شیرین را داخل شیارهای پنجره بریزید. سپس سرکه سفید را روی ریل‌ها اسپری کنید. ۵ دقیقه صبر کنید، حالا با استفاده از یک مسواک کثیفی‌ها و سیاهی‌ها را تمیز کنید.

 

 

تمیز کردن شیشه پنجره دوجداره کشویی

ابتدا باید کثیفی‌ها و لکه‌‌هارا از شیشه پاک کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از یک دستمال تمیز یا روزنامه، و یک تمیز کننده شیمیایی انجام دهید. قسمت‌های کثیف را با اسپری خیس و نم دار کنید و با پارچه روی آن بکشید. سپس با یک پارچه تمیز دیگر آن را پاک کنید یا با آب بشویید. بعد مقداری سرکه سفید را روی محل اسپری کنید، و بعد از ۵ دقیقه با پارچه مناسب روی شیشیه بکشید. اگر لکه روی شیشه خیلی سفت بود و به سادگی پاک نمی‌شد، می‌توانید با استفاده از یک تیغ کناره‌های لکه را خراشید و از روی شیشه جدا کنید.

 

 

جداسازی چسب و اتیکت از شیشه

در این مرحله باید برچسب و اتیکت‌های تبلیغاتی روی شیشه را پاک کنید. این کار ممکن است کمی دشوار باشد اما می‌توانید با اسپری تمیز کننده چسب، این مشکل را برطرف کنید. اسپری را روی محل برچسب بزنید و کمی صبر کنید، و با استفاده از یک تیغ باریک به آرامی آن را از شیشه جدا کنید و باقی مانده مواد روی شیشه را با استفاده از یک حوله پاک کنید.

 

 

تمیز کردن قاب یا فریم دور پنجره دوجداره کشویی

برای تمیز کردن فریم پنجره دوجداره کشویی، پنجره را کاملا باز کنید. و همه کثیفی و گرد و غبار را با استفاده از یک دستمال از دور قاب پاک کنید. سپس با آب گرم قاب دور پنجره را بشویید و بعد آن را خشک کنید. از بخارشو نیز می‌توانید برای شستن پنجره استفاده کنید. پنجره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *